៣ចំណុចដែលអ្នកថតរូបដំបូងត្រូវដឹង

ជា​បទពិសោធន៍​កាល​រៀន​ថត​រូប​ដំបូង ប្រឈម​ខ្លាំង​ជាង​គេ​គឺ អត់​យល់​ពី​ការ​ប្រើប្រាស់​ពន្លឺ តុល្យភាព​ពណ៌ និង​ដាក់​កម្មវត្ថុ​ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​។ ចំណុច​ទាំង​បី​នេះ​គឺ​ជា​ជំហាន​ដំបូង​ផុត​ដែល​អ្នក​ថត​រូប​ត្រូវ​ចេះ​ឲ្យ​ស្ទាត់ ដើម្បី​ឈាន​ទៅ​រក​មួយ​កម្រិត​ទៀត គឺ Composition​


. មុំ​ទាំង​៣​នៃ​ពន្លឺ (Exposure Triangle )

កាលណា​គេ​រៀន​ថត​រូប​គេ​រៀន​ពី​ការ​ប្រើប្រាស់​ពន្លឺ ព្រោះ​ការ​ថត​រូប​គឺ ការ​ប្រើ​ពន្លឺ​ដើម្បី​គូរ​រូប​ភាព​។ ដើម្បី​ផលិត​រូបភាព​ចេញ​មក​បាន​កាមេរ៉ា​មាន​ឧបករណ៍​សំខាន់ ដែល​ត្រូវ​ស្គាល់​ឲ្យ​ច្បាស់​។

Aperture (f/x): f/x មាន​ទំហំ​តូច (f/1.5) ពន្លឺ​ចូល​ច្រើន ចំណុច​ច្បាស់​កាន់​តែ​តូច​។ ផ្ទុយ​មក​វិញ f/x មាន​លេខ​ធំ (f/11) ពន្លឺ​ចូល​តិច​ចំណុច​ច្បាស់​កាន់​តែ​ធំ​។

Shutter Speed (1/x): ជា​បន្ទះ​នៅ​ពី​មុខ​កាមេរ៉ា Sensor សម្រាប់​ចាប់​យក​រូប​ភាព​។ បើ​កាល​ណា Shutter speed លឿន​វា​មាន​សមត្ថភាព​ចាប់​មក​នូវ​រូប ដែល​មាន​សក្មភាព​បាន​យ៉ាង​ច្បាស់​ដោយ​មិន​ព្រាល​ដាស​ជាប់​គ្នា ដែល​គេ​ហៅ​ថា Motion blur ។ បើសិន​ជា​អ្នក​កំណត់​ចង់​បាន Shutter speed លឿន អ្នក​ត្រូវ​ដំឡើង​លេខ​ឲ្យ​ខ្ពស់ (ex. 1/250, 1/1600…) មួយ​វិញ​ទៀត​បើ​អ្នក​កំណត់​ចង់ Shutter ឲ្យ​យឺត​គឺ​ត្រូវ​ទម្លាក់​មក​លេខ​តូច (1/25, 1/30…) 

ISO: ប្រសិន​បើ ISO ទាប​រូប​ភាព​មាន​សភាព​ងងឹត តែ​បើ​លេខ​ខ្ពស់​រូបភាព​នឹង​ភ្លឺ ប៉ុន្តែ​វា​បែក​គ្រាប់​ពណ៌ មិន​ច្បាស់​។ បាន​ន័យ​ថា កាល​ណា​អ្នក​ដំឡើង ISO ឲ្យ​ខ្ពស់ Sensorនៃ​កាមេរ៉ា​មិន​សូវ​ធ្វើ​ការ​ហ្មត់ចត់​ក្នុង​ការ​គូរ​រូប​នោះ​ទេ ដោយ​វា​បន្ថយ​គ្រាប់​រូបភាព​ឲ្យ​នៅ​តិច ដើម្បី​ទទួល​ពន្លឺ​បាន​សព្វ ពេល​នោះ​រូប​របស់​អ្នក​នឹង​ភ្លឺ តែ​បែក​គ្រាប់​មិន​សូវ​ហាប់​ណែន​នោះ​ទេ​។ តែ​បើ​អ្នក​ទម្លាក់​លេខ​មក​ទាប រូបភាព​របស់​អ្នក​នឹង​ងងឹត​ជាង ដោយសារ Sensor នៃ​កាមេរ៉ា ដាក់​បន្ថែម​នូវ​គ្រាប់​រូបភាព​ដែល​មើល​ទៅ​ហាក់​ដូច​ជា​ហាប់​ណែន​ជាង ហើយ​គ្រាប់​រូបភាព​ទាំង​នោះ​ចាប់​យក​ពន្លឺ​ចែក​គ្នា​ទៅ​តាម​ចំនួន​ដែលshutter speed ផ្ដល់​ឲ្យ​។ លម្អិតពី Exposure Triangle

. តុល្យភាព​នៃ​ពណ៌ (WB)

នៅ​ក្នុង​កាមេរ៉ា តែង​មាន​កន្លែង​ឲ្យ​យើង​ជ្រើសរើស​ពណ៌​រូបភាព​ឲ្យ​ស្រប​ទៅ​តាម​ស្ថានភាព ដូច​ជា​ថត​ក្រោម​កម្ដៅ​ថ្ងៃ អាកាសធាតុ​មាន​ពពក​ច្រើន ថត​ខាង​ក្នុង​បន្ទប់​ជា​ដើម​។ ចង់​លម្អិត​សូម​ចូល​ទៅ​មើល​ពី​របៀប White Balance

. ទ្រឹស្ដី Rule of third

នៅ​លើ​រូបភាព​ដែល​អ្នក​ថត​មួយ​សន្លឹក គេ​គូរ​បន្ទាត់​៤ រត់​កាត់​ទទឹង​គ្នា បង្កើត​បាន​ជា​៩​ចន្លោះ ឬ​១៦​មុំ​កែង​។ ដូច្នេះ​អ្នក​អាច​រាប់​ពី​លើ​ចុះ​ក្រោម​ត្រឹម​បន្ទាត់​ទី២ ឬ​មុំ​ទី៣ រាប់​ពី​ក្រោម​ឡើង​លើ​ត្រឹម​បន្ទាត់​ទី​២ ឬ​មុំ​ទី​៣ រាប់​ពី​ឆ្វេង​ទៅ​ស្ដាំ និង​ពី​ស្ដាំ​មក​ឆ្វេង​ដូច​គ្នា​។ អ្នក​គួរ​ដាក់​កម្មវត្ថុ​នៅ​ត្រង់​មុំកែង​ទី​៣ តាម​លំដាប់​ដែល​អ្នក​បាន​រាប់​ខាង​លើ​។ នេះ​ហើយ​ទើប​គេ​ហៅ​ទ្រឹស្ដី​នេះ​ថា ទ្រឹស្ដីបទ Rule of Third ។ លម្អិតពីទ្រឹស្ដី Rule of third